۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۵۹۵۰۹۷
رییس جماعت علمای عراق در گفت وگو با رسا:

امام خمینی پدر معنوی امت اسلامی است| ایران خط مقدم دفاع از آرمان‌های فلسطین

امام خمینی پدر معنوی امت اسلامی است| ایران خط مقدم دفاع از آرمان‌های فلسطین
رییس جماعت علمای عراق با اشاره به حمایت انقلاب اسلامی از مستضعفان جهان، بیان داشت که این انقلاب در حال نابودی صهیونیسم و ماسون جهانی است.

شیخ «خالد الملا» رییس جماعت علمای عراق در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با تشریح ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، بیان داشت: امام خمینی (ره) یک شخصیت الهی است که پروژه الهی بزرگی ارائه کرد و چنین شخصیتی مسلما با دیگر رهبران و شیخ نشینان و امیران که استکبار جهانی آنها را روی کار آورده تا اهدافش را در منطقه محقق کند بسیار متفاوت است. 

وی افزود: امام خمینی (ره) بزرگ مردی است که با مفهوم الهی یعنی یاری مستضعفان جهان و دفاع از وحدت اسلامی و مسلمانان ظهور کرد. این در حالیست که آمریکا از طریق بهار عربی و به تعبیر دقیقتر جهنم عربی درصدد است تا امت اسلامی را به صورت بی سابقه ای به شکست بکشاند.

رییس جماعت علمای عراق با اشاره به اینکه حمایت از مستضعفان جهان محور اصلی انقلاب اسلامی است، خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) مرد دوره کنونی است که توانست با رهبری عالی خود از مستضعفان جهان چه مسلمان و چه غیر مسلمان حمایت کند. در واقع وی در ارتباط با دفاع از انسانیت جا پای جدش امیر المؤمنین گذاشته است و امت اسلامی ایشان را بمنزله پدر می داند.

شیخ خالد الملا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان زعامت رهبری امت اسلامی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: در خصوص آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی باید گفت طی برگزاری سمینارها و نشست های مختلف از ایشان به نیکی یاد می شود و امت اسلامی از ایشان انتظار دارند که از مستضعفانی که مستکبران در حال سوء استفاده از آنها هستند، بیشترین حمایت را صورت دهد و آنها را از چنگال رژیم صهیونیستی برهاند و مانند سایر مردم به زندگی عادی خود ادامه دهند.

 وی درباره عادی سازی روابط میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی بیان داشت: عادی سازی روابط میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی در حالی صورت میگیرد که جمهوری اسلامی ایران طی 40 سال گذشته توانست تا سفیر این رژیم را از تهران اخراج کند و پرچم فلسطین را بر فراز آن سفارت به اهتزاز در آورد. انقلاب اسلامی ایران در دوره کنونی به رهبری آیت الله خامنه ای اوضاع فلسطین را با دقت پیگیری می کند تا فلسطین و مقدسات آن را از دست صهیونیست ها نجات دهد و فلسطین به محوری برای تصمیم‌گیری امت اسلامی تبدیل شود.

رییس جماعت علمای عراق در پایان با اشاره به اتهام‌زنی محور شر به ایران مبنی بر تلاش این کشور برای زنده کردن امپراتوری فارس، خاطر نشان کرد: پروژه های سیاسی محور شر با رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی راه به جایی نخواهد برد. به جای اتهام زنی به ایران لازم است که به اقدامات عربستان با حمایت آمریکا در یمن، عراق و سوریه نگاهی بیندازیم که چگونه در حال نسل کشی است. ولی با این همه باید داست که قدرت اسلامی مقتدری که بواسطه انقلاب اسلامی  و علمای اسلام در منطقه وجود دارد مانع به ثمر نشستن طرح های محور شر در منطقه خواهد شد./983/ب901/ر

ارسال نظرات